2016. március 20., vasárnap

ZÖLDSÉGRAGUVAL TÖLTÖTT TORTILLA

Eredetileg mexikói étel a tortilla, de úgy tapasztaltam, hogy világszerte nagyon népszerű és mindenhol be tudták illeszteni a helyi gasztronómiába. 
A tortilla tölteléknek létezik számtalan variációja mindenféle húsból is, de a zöldséges változat is nagyon finom aminek szintén ezer variációja lehetséges. Jelen esetben a hús nélkülit készítettem el családom vega felének kedvébe járva. Ezen a héten már kétszer is meg kellett csinálnom, annyira bejön. Tényleg a végtelenségig lehet variálni a hozzávalókat annak függvényében, hogy mi található éppen hozzá otthon.
A tortilla tésztát sem lenne bonyolult elkészíteni, de én most vásároltam pár csomaggal és abból készült.

Az én variációm:

Hozzávalók:
----------------

A raguhoz:

1 hagyma,
3-4 barna csiperke gomba,
piros, zöld, sárga paprika,
olíva olaj,
grill zöldség fűszerkeverék.

A hozzávalókat felaprítom.
A hagymát olajon üvegesre pirítom, erre teszem a többi zöldséget és csak addig sütöm, hogy a paprika roppanós maradjon. Nem kell 'lecsósítani'- az a jó ha félig friss marad.

A saláta ágyhoz:

1 paradicsom,
1 nagy marék jégsaláta vagy madársaláta,
pár szál rukkola,
ízlés szerint lila hagyma karikázva,
uborka csíkozva,
néhány fekete olívabogyó.

Egy méretes palacsintasütőn felmelegítem a tortilla lapot, amit most készen vásároltam. Csak akkor lesz formázható, ha langyos. Különben képes eltörni. Rápakolom a saláta ágyat, uborkát, paradicsomot, lila hagymát, erre kanalazok rá a raguból. Teszek bele olívabogyókat és fokhagymás, majonézes salátaöntettel meglocsolom, majd ügyesen feltekerem. Ha szükséges egy fogpiszkálóval lehet rögzíteni, hogy ne nyíljon szét.