2016. március 20., vasárnap

ANANÁSZOS-SONKÁS SERTÉSSZELET

Hozzávalók:
1 doboz ananászkarika 
20 dkg főtt, füstölt sonka vagy tarja szeletben
12 dkg+8 szelet gouda vagy edami sajt
8 szelet kicsontozott rövidkaraj
só, bors
2 ek. finomliszt
1 ek. vaj
3 ek. olaj

Így készítem el:
1. Az ananászkarikákat élükre állítva szűrőtálba támasztom, jól lecsepegtetem, majd papírkendővel felitatom róluk a nedvességet. A sonkaszeleteket vékony csíkokra szeletelem. a 12 dkg sajtot szálasra reszelem.
A sütőt előmelegítem 180 °C-ra.
2. A hússzeleteket leöblítem, szelíden kiklopfolom, meghintem sóval és őrölt borssal.
3. Serpenyőben felhevítem a vajat, beleteszem az ananászkarikákat, mindkét oldalukat kissé megpirítom, tányérra terítve félreteszem.
Az ananász „pecsenyealjához” adok egy kis olajat, a hússzeleteket meghintem liszttel, és a forró zsiradékban, mérsékelt tűzön, fedő nélkül mindkét oldalukat 2 percig sütöm.
4. A hússzeleteket egyenesen a tepsibe sorakoztatom, tetejükre 1-1 szelet sajtot fektetek úgy, hogy a hús szegélyén túllógó sajt-csücsköket, amennyire lehet, a sajtszeletek alá hajtjuk (sülés közben leolvadnának a húsról, kár értük!). Arányosan elosztva közepükre halmozom a sonkát és betakarom az ananászkarikákkal, megszórom a reszelt sajttal, és a forró sütőben, enyhe pirulásig sütöm (kb. 20 perc)