2016. március 25., péntek

CUKROZOTT IBOLYAVIRÁG




Az idén tavasszal a kertünkben kaszálni lehet az ibolyát. Van fehér, kék és lila színű is. Miután kigyönyörködtem magam bennük gondoltam egyet és egy nagy csokrot leszedtem, majd elkezdtem az ibolya kandírozást. Pepecs egy munka,
de nagyon dekoratívak a cukros virágocskák például ha jégkockába fagyasztjuk vagy palacsintatésztába is keverhetjük de más egyéb ételt is díszíthetünk a cukrozott virágokkal.

Hozzávalók:
1 tojásfehérje
porcukor
ibolyavirágok

Kellékek:
vékony ecset
olló
sütőpapír vagy zsírpapír

A tojásfehérjét egy villával éppen csak fellazítom, hogy homogén legyen. A teljesen kinyílt virágok szirmait nagy türelelemmel és egy pici ecset segítségével egyesével bekenegetem a tojásfehérjével. Én szárával együtt csináltam, majd amikor mindegyik kész volt és alaposan meghempergettem a porcukorban akkor vágtam le a szárakat. A cukrozást úgy csináltam, hogy a tálcára sütőpapírt tettem, erre egy réteg porcukrot hintettem, sorba raktam a megkent virágokat, majd a tetejét is megszitálom porcukorral. Meleg helyen szárítottam másnapig, majd egy csavaros üvegbe öntöttem, alulra a porcukrot és rá a cukros ibolyákat.