2016. március 20., vasárnap

RAKOTT TOFU TÖKÖS BROKKOLIVAL
Egy újabb tofus ételkreációm, hús nélküli de mégis laktató és elég sok az egészséges zöldségféle benne!
Családom vegetáriánus szekciója kedvéért készítem el, de én is szívesen eszem belőle, mert nagyon finom és könnyű étel!
A hozzávalók:
8 szelet natúr tofu
3-4 ek kanál szója szósz a pácoláshoz
3 ek olaj
30 dkg gyalult tök (patisszon vagy cukkini is lehet)
1 csokor kapor
1 ek ecet
1 tk liszt
20 dkg brokkoli
2 gerezd fokhagyma
2 dl tejföl
5 dkg reszelt füstölt sajt
1 tk vaj
szerecsendió

borsikafű
Így készítem el:
A nyolc szelet tofut szójaszószban pácolom a felhasználásig.
A gyalult tököt fedő alatt kevés olajon megpárolom, kis sóval és egy csokor apróra vágott kaporral ízesítem, mikor kész egy teáskanál ecetet is adok hozzá, hogy pikánsabb íze legyen! Az egészet három kanál tejfölben elkevert egy teáskanál liszttel készített habarással sűrítem. ( Ez idáig kb megegyezik a tökfőzelék receptjével smile hangulatjel
A brokkolit sós vízben készre főzöm, majd leszűröm. Nagyon odafigyelek, hogy ne főzzem pépesre, ne legyen gezemice belőle ha leszűröm, hanem szép egész rózsák maradjanak és még éppen roppanjon, de már puha is legyen!
A tofuszeleteket lecsepegtetem, ezután egy serpenyőben kevés olajon mindkét oldalán piros-ropogósra sütöm. Szalvétára szedem ki, hogy a felesleges zsiradékot leitassam róla.
Vékonyan kivajazok egy tűzálló tálat, ennek az alján elterítem a tökpürét.
Ez lesz az alap, amin elosztom a sült tofut majd a tofura egyforma halmocskákba rakom a brokkolit.
A tetejét megszórom borsikafűvel, ráreszelek egy kis szerecsendiót és mindegyik tofuhalom tetejére egy kanálka tejfölt öntök!
Minden adagot megreszelt füstölt sajttal szórok meg!
180 fokos sütőben addig sütöm míg a tetején a sajt megbarnul!