2016. március 20., vasárnap

RAKOTT MEDVEHAGYMA ROKFORT SAJTTAL
Gondoltam egyet, na akkor kóstoljunk erdőt! smile hangulatjel
Szépséges csokorba kötött medvehagymát vettem, sajnos nem a saját kezeimmel szedtem! Nagyon finom ételt készítettem belőle!
Hozzávalók:
2 nagy csokor medvehagymalevél
5 dkg vaj
10 fej gomba
5 szál közepes sárgarépa
1 dl tejföl
10 dkg rokfort sajt
5 dkg reszelt füstölt sajt
egy zacskó előfőzött barna rizs

bors
olaj
Elkészítése:
Az előfőzött barna rizst forrásban lévő sós vízbe helyezem és készre főzöm, felhasználásig félreteszem.
A medvehagymaleveleket megmosom, laskára vágom és kevés olajon megpárolom. Közben a sárgarépát megpucolom, felaprítom, a gombát szintén mosom és darabolom, majd egy serpenyőben, egy csöpp olajat teszek és előbb a répát párolom kicsit, majd amikor az majdnem kész rádobom a gombát és azzal együtt, meg egy kis borssal és sóval elkészítem.
Ez után egy jénai edényt kivajazok, beleteszem a medvehagyma felét, sózom borsozom, megkenem tejföllel, rámorzsolom a rokfort sajtot. Erre ráterítem a barna rizst, majd jön a sárgarépa-gomba ragu. Lefedem a másik adag medvehagymával, megkenem tejföllel és meghintem a reszelt sajttal!
200 fokon előmelegített sütőben addig sütöm emeddig aranybarna lesz a sajt!
Mennyei eledel! smile hangulatjel