2016. március 20., vasárnap

BROKKOLIS PALACSINTA SAJTOS FOKHAGYMA MÁRTÁSSAL
Tegnapi gyors vacsora-csoda készítményem receptje olvasható itt, gyorsan lejegyzem amíg el nem felejtem! Istenien finom vega étel!
Csak látszólag sok a macera vele, nagyon hamar össze lehet pakolni a hozzávalókat!
Hozzávalók:
8 db készre sütött sós palacsinta
50 dkg brokkoli
4 ek vaj
2 dl tej
1 dl főzőtejszÍn
2 ek liszt
4 gerezd fokhagyma
15 dkg reszelt lehetőleg füstölt sajt
10 dkg mozarella
oregáno, fehér bors, só ízlés szerint
a brokkoli főzővízébe 1 ek. delikát
dísZítésnek snidling
Elkészítése:
A palacsintákat a szokásos módon elkészítem, a brokkolit rózsáira töröm, majd delikáttal ízesített vízben megfőzöm, ügyelve arra, hogy ne főjön túl és ne pépesedjen össze, maradjon tartása!
Közben elkészítem a sajtos fokhagyma mártást! Ehhez két kanál vajat felforrósítok, ebbe teszek két kanál lisztet, egyet keverek rajta, majd rögtön beleteszem a zúzott fokhagymát! Sűrű kevergetés következik, vigyázva nehogy megégjen, mert csak nagyon világosra kell pirítani!
Az odakészített tejjel felöntöm, lehet gazdagítani az ízét egy kis tejszínnel is, majd végül a reszelt sajtot beleszórom, miközben kevergetem és ha a sajt elolvad benne már kész is van!
Ezután a brokkolit jól lecsöpögtetem, a mozarella sajtot felszeletelem.
Kivajazok egy tűzálló tálat. Elkezdem a palacsintákat megtölteni úgy, hogy az egyik felére halmozok a brokkoliból, erre helyezek egy szelet mozarella sajtot, rákanalazok a sajtos fokhagyma mártásból, megszórom egy kis oregánóval, ráhajtom a palacsinta másik felét és sorba rakom a sütőedényben. Mikor készen vagyok ezzel a maradék mártást ráöntöm a tetejére, megszórom reszelt sajttal és díszítem apróra vágott snidlinggel.
Előmelegített sütőbe teszem míg a tetején a sajt kicsit megpirul!