2011. március 14., hétfő

Batáta vagy édesburgonya spenóttal





Olvastam, hogy a batáta, azaz édesburgonya, neve ellenére semmiféle rokonságban nem áll a krumplifélék családjával.. Egy másik növény nemzetségéhez a hajnalka családjába tartozik. Íze sem hasonlít hozzá. Amit én készítettem annak a húsa sötét narancssárga, bőre amit lehámoztam sárgás színű. A nyers zöldség íze nagyon közel van a sütőtök illetve az édes sárgarépa ízéhez. Azt olvastam, hogy ásványi anyagokban és vitaminokban rendkívül gazdag. Érdemes kipróbálni ezt a trópusi zöldséget. Nekünk nagyon ízlett ez a spenóttal elkészített változat.


Hozzávalók:


  • 50 dkg édesburgonya
  • 10 dkg mirelit spenót (ha szezonja van természetesen friss spenót)
  • 1 evőkanál kókuszolaj (aki nem használ kókuszolajat akkor sima napraforgóolaj is megfelel)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 csipet őrölt gyömbér ( vagy friss gyömbér, ami intenzívebb)
  • 1 csipet őrölt koriander ( vagy koriander levél frissen)
  • 1 kk balzsamecet
  • tiszta SÓ ( NaCl, Magyarországon jelenleg magas kálium klorid/ és egyéb tartalmú sókat forgalmaznak ami rendkívül sok betegség forrása lehet, patikában tiszta só időnként még kapható!) 

Elkészítése:

Meghámozom az édesburgonyát és kis kockákra vágom. Közepes hőmérsékleten 1 ek. kókuszolajon (szilárdan, púposan mérve) puhára sütöm az édesburgonyát egy nagy serpenyőben.

Apróra vágom a fokhagymagerezdeket és ha már majdnem megpuhult az édesburgonya, hozzáadom a fokhagymát és a gyömbért. A spenótot a serpenyőbe rakom a burgonyára és kicsit kavargatva hagyom összeesni. Fűszerezem tiszta sóval és őrölt korianderrel. Végül az egészet egy kevés balzsamecettel ízesítem.